keskiviikko 4. kesäkuuta 2014

Två dagar kvar.

Idag blev det en hel massa sista gången. Sista gången jag cyklade i Maastricht, sista gången jag handlade mat, sista gången jag studerade med mina kurskamrater.. jaa, ni fattar poängen. Men jag har även hunnit med en hel del annat än bara filosofera över sista gången. Jag har hämtat ut papper på universitetet, köpt lite souvenirer, handlat inför morgondagens avskedsfest, sålt min cykel, bakåt pajer och packat.

Jaa, det var ju detdär med packningen då. När jag kom hit hade jag två enorma väskor. Niko tog hem den ena och den andra lämnade jag i Vasa i samband med bröllopet. Hur tänkte jag där liksom? Trots att alla sa åt mig att ta ner en stor väska var jag övertygad om att min rinkka och on-flight bag mer än säkert skulle svälja mina sista behörigheter här. Hoho säger jag bara, Hur kan man hinna samla på sig så mycket på FYRA månader? Efter ca. fyra timmars intensiv packning, ompackning och omorganisering TROR jag att jag fått med det viktigaste iallafall. Ser verkligen inte fram emot fredagens resa med denhär väskmängden.

Men innan vi är där skall jag flumma igenom en tent och fira en sista kväll här med alla underbara människor som jag lärt känna under de senaste fyra månaderna. Och för att det skall bli av så måste jag få sömn!

Så godnatt för nästsista gången från Holland.
Snart ses vi!
 Puss
Josefine


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti